Kau Pergi…

Satu demi satu langkah sahabat-sahabatku pergi meninggalkan CAIRO, tempat di mana mula-mula aku mengenal erti sebenar pekerjaan setelah tamat pengajian. Bermula dengan aku, diikuti dengan Afifi, Syakir, dan yang terbaru Nabilah lalalala (nama awekx ni dalam Facebook). Awas! jangan ganggu awekx ni kerana dia memegang title Puan. Aku gembira bercampur sedih dengan perkhabaran ini. Gembira kerana Nabilah bakal mempunyai perkejaaan tetap, dan sedih kerna bakal berlalu pergi meninggalkan teman-teman di sana. Hakikatnya, sudah setahun aku tidak berada di Cairo namun ……… Keakraban kami satu ofis lebih daripada itu. Satu situasi yang sukar diperolehi dalam suasana pekerjaan aku kini.

Masih kekal dalam ingatan, kami berdua ketika itu pergi ke KWSP (nak buat akaun) di jalan TAR rasanya..sebelah SOGO tu. Naik bas sebab nak elakkan jem. Aku kekok jugaklah sebab tak pernah naik bas kat KL ni tapi rupa-rupanya minah ni hebat menunggang bas. Masa tu minah ni bujang lagi..jangan terjah bukan2x. Lepas tu, kami singgah makan2x kat Ani Sup Utara depan medan Mara tu. Sedappppp….

Lagi satu kenangan, kami berdua pergi ke Bank Islam kat Bangunan Tabung Haji. Nabilah masa tu dah 2 bulan kerja , tapi masih tak dapat gaji. Tak sabar nak cashkan cek tu, kami sama-sama tunaikan cek tu on the spot. Perasaan aku masa tu teramatlah gembira. I said to her “this is our first paycheck!!!!”. Tersenyum lebar.

Senang bersahabat dengan minah ni, walaupun ada situasinya dia “tak lula”, tapi takde hal lah. Walaupun kekadang Nabilah ni blur 2-3 saat, tapi itu salah satu keistimewaanya yang buat kami senyum tak kering gusi. Rindulah Kak Ani lepas ni takde Nabilah yang dah jadi teman setianya selama 2 tahun.

Owh yaa…hari terakhir aku kt Cairo, dia lambai aku kat tepi pintu belakang opis kami..sebak juga mengenangkan kami berdua dulu sama-sama masuk Cairo..aku yang pergi dulu..dan sekarang, giliran Nabilah pulak.

Cairo Cairo….it was a year that i wish i can go back and enjoy it to the fullest..For the rest, keep on workin on VSDP…make it work! Nabilah…selamat berjaya di tempat baru…jangan lupa teman-teman di sini ya

Nabilah ooo Nalibah

4 thoughts on “Kau Pergi…

Leave a Reply

