Cabaran Kopi Terbaik

Mulai hari ini, aku akan memulakan cabaran mencari kopi terbaik di dalam bandar (Best coffee in Town). Am i fan of coffee? Not really la tapi aku pernah addicted dengan kopi…tapi dah bertaubat nasuha sekarang atas faktor2 kesihatan…cabaran yang aku cipta sendiri ni bagi memudahkan aku menjawab soalan orang ramai jika ditanya “apakah kopi paling meletop yg pernah ko rasa?”…Tika dan saat ini, tidak lain dan tidak bukan pemenangnya ialah “Kopi Segera 3 in 1 Aik Cheong”..siapa sangka kopi murah ni leh beat nama2 kopi yang pelik yg pernah korang rasa kt kedai-kedai berstatus High Profile macam Gloria Jeans / Starbuck….(lagipun kalau addicted kopi2 kt sini…boleh robek dompet aku)…So hari ni, post ni akan jadi sticky..and aku akan update cabaran ni yang akan berlangsung selama 1 bulan setengah…budget mungkin dalam RM250…urghh just for coffeee….

10/5/2009

Ole-ole Bali, Sunway Pyramid – Coconut Latte – RM 8 (?) – 6/10

11/5/2009

Cafe Digi – Cinnamon Latte – RM 6.50  – Rating : 4/10

13/5/2009

Cafe Digi – Irish Latte -RM 6.50 – Rating : 6.5/10  (Well it’s starting to excite me!!)

6 thoughts on “Cabaran Kopi Terbaik

  1. saye minum nescafe kerana mempunyai anti oksidan.kini, saya dapat lebih dari sekadar minum kopi…kata maya karin…:P~
    Nescafe sudaaa….kalo aku, sabtu ahad mesti singgah Old Town..White Coffee(hazelnut punye)perghhh….sedap giler~cuberlaaa….

  2. yeah thanks for the suggestion
    aku da try hazelnut latte…tp so-so aja…
    aku bagi 5.5/10
    wekekeke

  3. mr ajuan…
    kalau lepak kt ur fav cafe, La Bodega tu..
    survey2 la sket the best coffe there even u tak minum
    hehe

  4. Kopi paling sedap pernah aku rasa ada kat kluang. Kopi susu kopitiam kluang railroad. Kaw-kaw giler, sampai minum berdehem-dehem. Pastu pulak pekena dengan roti bakar.huhu… Tapi bila kat ofis lak, kopi paling best skali ialah ali cafe tongkat ali.. Minum sebelum masuk meeting.. Kompom dalam meeting tak kena tiaw. :p

  5. agypt…jauh jugak tuh kalau nak pekene kopi terhebat…
    tapi keluang tuh bukan kopi terhebat di bandar
    tapi di nusantara haha…
    kene mai sana nieh….

Leave a Reply

