Bagan Lalang

Main futsal atas air

Pose mahal daripada Saleh kehkeh

Pose mahal daripada Saleh kehkeh

Ulik mayang tak beberapa nak jadi

Merenung mentari yang kian suram

Ikan-ikan yang masih belum ternoda

Pepahat masak pedas yang best gilos

Pepahat masak pedas yang best gilos

Sotong goreng tepung tahap cipan sedapnya (tapi tak rasa cipan la sotong ni)

Sotong goreng tepung tahap cipan sedapnya (tapi tak rasa cipan la sotong ni)

siakap masam manis yang berbeda rasanya..

siakap masam manis yang berbeda rasanya..

Pari yang potong stim sket..dia masak sebelah je..siott

Pari yang potong stim sket..dia masak sebelah je..siott

Last time when Saleh asked me to go to Bagan Lalang, i said i didn’t get enuf time to go. But this time, i had to make a time since he’s already move out to stay in Johor and we rarely to meet each other after this. Fortunately, he has a course in Bangi and i get to fullfilled his wish to treat me at Bagan Lalang. Sebelum ni, aku takde idea apa yg ada kat sana, bila dah pergi baru aku tau, tempat tu tempat orang lepak to enjoy seafood. Despite the rumor the sea there had been polluted by the pig’s waste, there are a lot of people who swim especially kids. I have to say, the sea is kinda dirty. There are a lot of tiny black thing that i’ve no idea what it is. When it comes to sunset, the place just so amazing. Lot of people taking pictures with different kind of style, termasuk aku la.
Then after we pray, we rushed to the seafood restaurant to have our dinner. Perut dah lapar gilerr dah masa tuh. The section to picked the seafood much smaller than what we had in Umbai but it complete everything to be called Seafood! It have varity of fish like kerapu,siakap, pari, crab, sotong, and this thing called “Pepahat”. After 20 minutes, our meal come. Gosssh it was amazing especially “Sotong goreng tepung” and “pepahat”. Sedap giler…sampai terselit tulang ikan kat celah-celah gigi aku haha. Susah giler nak keluarkan dan aku rasa tulang tu tak keluar lagi sampai sekarang. Balik tuh, aku suruh Saleh drive sebab aku tak cam jalan. Since dia pandai bawak auto, senangla sket ( aku pinjam kete Persona abang aku jap malam tuh). Pasni entah bile la dapat pergi lagi. It was great moment. See the happiness in the pictures that i paste here haha…

10 thoughts on “Bagan Lalang

  1. Wah,bes jugak eh bagan lalang….baru aku tau.pas nih bawak aku n din pulak aa pijie.nak naik persona jugak…takper2,aku reti kalo auto..hahaha…tapi,kat umah aku ade gak bagan lalang…(sebenanye Padang Balang…tapi din selalu sebut bagan lalang…isk!tensi aku)…:D
    Nak story pasal bas pulak,
    pagi tadi aku naik bas, ade mamat nih sejibik cam salleh…aku tgk la kali kedua…sekali mamat nih da terperasan sudaaaa….aiseh…die ingt aku nak ngorat la pulak….:p…tapi mmg sejibikla!sekali pandang laa…dua kali pandang…salleh lagi macho..hahaahah!!!(abg din,jgn jeles eh…abg lagi macho..:p)

  2. Amboi2..suke ati ja ek kutuk orang😛 Camtula fizi tak ajak aku pegi Bagan Lalang sama dengan Salleh. Huhuhu~ Tak pe aa pasni aku pegi dua je la dengan wife aku.

  3. dimana bagan lalang ini? i nak bwk jejaka-jejaka i p makan cnieh gak ar.wakakakakaka bapa hengget eh???cam sedap je.lapa seafood nieh! huhu promote sket..bapa hennget smua itu???let say makan 3 org mahal ker? and dimana ya???

  4. hadoi yai..keliur aku tgk makanan2 ni semua..dhla aku die hard fan makanan seafood…

    kedai mana ni? boleh singgah2 kalo sampai sane…

  5. amir : orang bujang dengan orang dah berkelamin tak leh campoq haha

    cupcake: BL ni kt S’ngor..dekat2 dengan Sepang..so next tyme balik dr meow2 singgah2 la sini..pergh banyaknye jejaka dia..harga untuk 2 orang ri tu just RM58…murah je

    tucci:kedai mana lupa lak…tp ada bunyik2 wan wan sket la..cube ko carik hehe

    patem:kutuk nampak?wakakakaka

  6. ooowww…cane plak nak p ke arah itu.hmm otw to apot ke ape? uiks biasa la..sorg MR BoyFriend sorang lagi is MR BodyGuard. Lengkap ma….ehhee LOL

  7. HI,
    NAK TAHU GAK WHICH PART OF BAGAN LALANG FOR JUST TO GO THERE HANG OUT & MAKAN2 WT FRIEND & FAMILY YG BEST???

Leave a Reply

